Sakrament małżeństwa
- Według prawa kanonicznego ślub powinien odbyć się w kościele parafialnym narzeczonej lub narzeczonego, a z ważnej i słusznej przyczyny – za pisemną zgodą Parafii jednego z narzeczonych – w innym kościele. W tym jednak przypadku formalności przedmałżeńskie (protokół) są przeprowadzane w parafii, w której odbywa się ślub, chyba że będzie ono zawierane w kościele nieparafialnym tj. rektoralnym lub zakonnym
- Narzeczeni powinni zgłosić się w Parafii zamieszkania narzeczonej (lub narzeczonego) przynajmniej trzy miesiące przed planowanym terminem zawarcia sakramentu małżeństwa celem przeprowadzenie formalności przedmałżeńskich.
- W Kancelarii Parafialnej narzeczeni powinni przedstawić następujące dokumenty:
- Dowód osobisty;
- Zaświadczenie z USC stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (zaświadczenie ważne 6 miesięcy bez 1 dnia);
- Świadectwo sakramentu Chrztu św. (Metrykę) z parafii, w której miał miejsce ten sakrament (ważne 6 miesięcy);
- Świadectwo sakramentu Bierzmowania, jeśli nie ma adnotacji w metryce;
- Indeks nauki religii ze szkoły ponadpodstawowej;
- Ci, którzy nie zawierają małżeństwa konkordatowego przedkładają akt zawarcia kontraktu cywilnego;
- Zaświadczenie z kursu dla narzeczonych;
- Wdowcy przynoszą kościelny akt zgonu współmałżonka.
- Więcej informacji, terminy i miejsca przeprowadzania kursów dla narzeczonych i spotkań w poradniach życia małżeńskiego można znaleźć na stronie Wydziału Duszapsterstwa Rodzin naszej diecezji.